Sisältö ratkaisee

Nettisivuilla sisältö yhdessä ulkoasun kanssa on lopulta se, joka saa kävijän päättämään, soittaako hän yrityksesi numeroon vai ei. Hyvä sisältö koostuu sujuvasta tekstistä ja mielenkiintoa herättävistä kuvista. Sinä olet yrityksesi asiantuntija - me autamme sinua kiteyttämään palvelusi ja tuotteesi myyväksi tekstiksi.

Sisältö kertoo: mitä voin ostaa ja miksi ostaa.

Sujuva ja helppolukuinen teksti esittelee tuotteesi ja palvelusi ymmärrettävästi, niin että asiaan vihkiytymätönkin tajuaa, mistä on kyse. On parempi pitäytyä faktoissa ja asiakkaan saamissa hyödyissä ja jättää turha jaarittelu kilpailijoiden nettisivuille kävijöitä karkottamaan. Muutamat osuvat referenssikuvaukset alentavat kävijän yhteydenottokynnystä - suosittelijan esimerkki tepsii.

Miten vakuutan kotisivuilla kävijän?

Mieti, mitä tietoa voisit tarjota (tulevalle) asiakkaallesi. Piinkovaa faktaa, josta hänelle olisi oikeasti hyötyä. Tietoa jakamalla saat kävijän vakuuttuneeksi, että yrityksesi tosiaan on alansa rautainen ammattilainen. Samalla tietoartikkelit tuovat kävijöitä Googlesta toimialaasi liittyvillä hauilla.

Keinoja tiedon jakamiseksi, esimerkiksi:
  • blogi
  • tietopankki toimialaasi liittyen
  • video-ohjeita
  • ladattavia oppaita
Kysymyksiä yrityksen omistajalle:
  • Keitä asiakkaani ovat?
  • Mikä on heille tärkeää?
  • Mitä he haluavat saavuttaa vierailemalla Internet-sivuillani?
  • Minkälaista informaatiota olen laittanut sivuilleni?
  • Onko sillä arvoa asiakkailleni?
  • Voinko sanoa enemmän sanamäärää karsimalla?
  • Verkkokaupankäynnissä: Voiko tuotekuvauksia muokata selvemmiksi?
  • Puhunko asiakkaideni kieltä?
  • Millä tavoin vierailijat käyttävät sivustoani?
  • Miten käyttötavat voi selvittää?
  • Mitä tiedän niistä syistä, jotka estävät kehityksen vierailijoista asiakkaiksi?
  • Miten nämä syyt saisi selville?


Kunnon vastausten kirjoittaminen näihin kysymyksiin on hyödyllinen ajatustyöharjoite, jonka myötä saatat havaita aiemmin tiedostamattomia ongelmia. Se saattaa myös auttaa sinua ymmärtämään paremmin asiakkaitasi ja saada sinut pohtimaa, miten web-sivujesi välittämää asiakaskokemusta voisi parantaa.